Luister naar persoonlijke verhalen van toonaangevende leidinggevenden die zijn ontworpen om ons allemaal te inspireren op weg naar digitale transformatie.

Deze dag kenmerken we toch een beetje als stilte voor de storm. Je merkt aan de reacties van de aanwezigen dat de meeste mensen de hoog-over presentaties hebben gezien en een niveau dieper een kijkje in de Salesforce keuken willen. Het liefste via live demo’s! Dat is best een uitdaging aangezien de sessies meestal niet langer duren dan 20 minuten.

Toch zijn er een aantal sessies waarin ze zijn geslaagd om 3 demo’s of meer in te bouwen. Petje af!

Wij van SxBlue hopen dat we via deze weg een overzicht kunnen tonen van de meest interessante sessies zodat je de sessies vandaag live kunt volgen en anders vanaf 18 December nog eens terugkijken. Want Salesforce stelt alle sessies volgende week beschikbaar!

Must see:

  • Salesforce on Salesforce: Inside Sales That Works from Home

Werknemers gedijen in een teamomgeving om te leren en te motiveren. Maar hoe zorg je daarvoor als iedereen op remote werkt?

Salesforce’s eigen Inside Sales-team werkt volgens onderstaand model om tijdens een pandemie te voldoen aan de behoeften van bedrijven en klanten.

Must see:

  • Designing Beautiful Analytics Apps and Dashboards

Wat heb je aan een dashboard als gebruikers er geen inzichten uit kunnen halen? In deze sessie kwamen de best practices voor het toepassen van design thinking aan bod.

De aanpak voor het ontwerpen van analytische apps en dashboards werd in 3 stappen uiteengezet

1.      Inlevingsvermogen – het verzamelen van informatie over de intentie, doelen en gewenste acties. Wanneer is het eindresultaat een succes voor de gebruiker?

2.      Ideeën – Brainstorm

3.      Design + Test – Kies en ontwerp de goed page layout.

Maar wat is nu de basis van een goed design, wat zorgt er voor dat je niet tot een CRAP design komt?

C ontrast: Laat features meer opvallen dan andere door variatie en contrast

R epetition: Door stijlen te herhalen, creëer je bruikbaarheid, herkenning en uiteindelijk actie

A lingment: Zorg dat de verschillende elementen op het dashboard juist zijn uitgelijnd

P roximity: Zet elementen die vergelijkbaar zijn met elkaar dicht bij elkaar

Must see:

  • Your Entire Business, Instantly Mobile

Salesforce heeft op het gebied van Mobile weer een groot aantal verbeterpunten doorgevoerd zoals:

– Nieuwe Activity Timeline
– Nieuwe Report Highlights
– Nieuwe Calendar UI

Verder is er hard gewerkt aan de performance van de mobile app zoals: 2x sneller opstarten van de app, sneller laden van de pagina’s en 50% minder clicks.
Er zijn ook proactieve zaken toegevoegd zoals een gepersonaliseerde homepage, een dagelijkse update boodschap en het gebruik van widgets om de meest belangrijke informatie als eerste te zien.
Verder verbeterpunten op het gebied van listviews, het offline kunnen werken met de app, de push notificatie module, zoeken in je eigen taal en met spraak, de launchpad component, business card reader, image scanner en
vele verbeterpunten op het gebied van beveiliging en compliance. Dus eigenlijk teveel om op te noemen.

Must see:

  • AI Predictions with Einstein Discovery

Bouw betrouwbare voorspellingen met Einstein Discovery

– Simpel
– Betrouwbaar en transparant
– maak aanbevelingen

Plaats de aanbevelingen overal in Salesforce met behulp van Lightning Web Componenten of voorspelling velden.
Maak gebruik van voorspellingen in Einstein Automate zodat uw automatiseringsprocessen gebruik kunnen maken van AI met predict formules
Analyseer de voorspellingen met Einstein voor een nog beter inzicht in uw data.

Must see

  • Fast & Easy Integration with Mulesoft Composer

De demo’s zijn zeer interessant. Alleen wordt nu toch wel duidelijk dat we te maken hebben met een béta versie die nog volop in ontwikkeling is.

Onderstaande bloemlezing van toehoorders. Geen twijfel, iedereen is enthousiast. Maar wat gaat het precies betekenen? Helaas zijn er geen antwoorden gekomen op onderstaande vragen.

Technisch

  • How does this work if I’m trying to connect to a system that doesn’t have an API and required a db connection?
  • How do you monitor it?
  • Is there an upgrade path from MuleSoft Composer to full MuleSoft platform?
  • Will Composer be compatible with PowerBI as well? Or only Tableau
  • Will it be portable if a client decides to move to MuleSoft for bigger/more complex integrations ?
  • If it’s inside Salesforce how does it handle username/password and IP and domain name permission setup?

Functioneel

  • Is there free version of Mulesoft new user can use to learn this product.

Propositie

  • Are all connectors to other systems cost separately?
  • Why don’t you publish your pricing?
  • When is this feature GA?
  • Is this an add on or a different product. can I just purchase composer instead of Anypoint?
  • Will Mulesoft Composer be part of the baseline in Salesforce Platform? I mean: If I buy Sales or Service I get Mulesoft Composer?

Bekijk daarom ook de Composer Blog waarin de toekomstige ontwikkelingen worden belicht die u kunt verwachten van de Composer-productsuite:

https://blogs.mulesoft.com/biz/news/introducing-mulesoft-composer/

Must see

  • Tableau and Einstein Analytics are coming together

Vooral een lesje in rebranding en het geven van verklaringen waarom het heet zoals het nu heet. Het gaat vooral over op welke manier Tableau zich zelfstandig positioneert in de markt en op welke manier in combinatie met Salesforce.

  • Einstein Analytics heet nu Tableau CRM to more align with Tableau, which represents analytics for Salesforce.
  • Daarnaast werken ze verder aan afstemming tussen Tableau CRM en Tableau, wat betekent dat klanten die beide tools gebruiken een naadloze, geïntegreerde ervaring hebben. Wat dat betekent voor licensies werd niet echt duidelijk

Het beste was denken wij het tonen van de huidige architectuurplaat en de toekomstige ontwikkelingen. Daarom 3 slides in plaats van 1 zoals je van ons gewend ben.

Maybe a peak

  • AppExchange 20 Free Apps in 20 Minutes

Voor Salesforce zijn vele gratis en betaalde apps te verkrijgen via de AppExchange. Hier zijn enkele aanbevelingen van gratis apps:

Reports en Dashboards
– Preconfigured Service Cloud Dashboards
– In-App Guidance prompt Dashboard
– MFA Dashboard
– Sales Funnel
– OKR Based Foal Alignment & Management

Collaboration Apps:
– Zoom
– Box for Salesforce
– Cloud Coach Fundamentals
– Milestones PM
– Agile Accelerator

Automate Processes:
– Flow Video Player & File Viewer
– Consent Capture
– Mortgage Calculator With Lead Generation
– Payments Solved through Flow Templates
– Learn Flow & Auto Create Orders

Improve Customer Service:
– Contact Us Bot
– Dialpad CTI for Salesforce
– Take Ownership for Cases
– Escalation Management
– Survey Vista

Maybe a peak

  • 6 Guiding Principles to Maximize CRM Adoption

6 principes voor een betere CRM adoptie:

1. Bereid je voor op verandermanagement
2. Demonstreer Leadership Buy-in
3. Ken je eindgebruikers
4. Wees zinvol
5. Train / Leer / Herhaal

Maybe a peak

  • How to extend Sales Cloud with Salesforce Anywhere

Salesforce Anywhere is een nieuwe app om effectievere samenwerking mogelijk te maken die is ingebed in Salesforce.  De app brengt chat, waarschuwingen, opmerkingen en video rechtstreeks in de CRM, in plaats van verspreid en verloren te gaan via sms-berichten en e-mailthreads.

Maybe a peak

  • Snowflake Data Cloud

Snowflake is een datawarehouse. Het ondersteunt meerdere BI-clients, waaronder Tableau-desktop en Microsoft Power BI. Snowflake heeft een goede trainingsomgeving met een proefperiode van 30 dagen .

Maybe  a small peak

  • Salesforce service transformation

Het duurde even voordat ik door had dat het hier niet om een Salesforce product ging maar over de manier hoe Salesforce haar eigen service proces continue aan het verbeteren is. Uiteraard met behulp van Salesforce Service Cloud en andere SF producten. Erg interessant om SF haar eigen Marketecture te zien. 

SxBlue

Rijnzathe 8
3454 PV
De Meern

T: 030 30 39 400
E: info@sxblue.nl