Ondersteuning bij een data kwaliteit verbeter traject voor een 

internationale verzekeraar

Onze verzekeraar wordt vanuit Nederland geleid en is een internationale onderneming met 1.200 medewerkers die werken vanuit 17 locaties in Europa, Amerika en Azië. Hun 380 beleggingsprofessionals beheren £ 298 miljard voor een wereldwijd klantenbestand van pensioenregelingen, openbare fondsen, financiële instellingen, bedrijven, stichtingen, vermogensbeheerders en particulieren. Daarom was het van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat hun processen en Salesforce-organisatie klaar waren voor GDPR.

Details

2020
SxBlue

Categorieen

Data verbetering
Privacy

In de rol van Business Informatie Analist heeft onze college data over verschillende systemen geanalyseerd op basis van de huidige GDPR wetgeving. De principes nogmaals op een rij:

    • Rechtmatigheid, eerlijkheid en transparantie.
    • Doelbinding
    • Gegevensminimalisatie
    • Nauwkeurigheid
    • Beperking van opslag.
    • Integriteit en vertrouwelijkheid (beveiliging)
    • Verantwoording

Deze analyse is vertaald in acties op het gebied van het verbeteren van de datakwaliteit, data governance van data binnen Salesforce en geïntegreerd met andere systemen.

Door de complexiteit van de data in samenhangende systemen zichtbaar te maken is de data beheersbaar gemaakt. Met het aanstellen van data stewards werd ook de governance van data duidelijker zichtbaar in de organisatie en werd data beter afgeschermd in de eigen organisatie. Door Salesforce in te zetten kreeg men ook alleen maar (gevoelige) data te zien als dit in belang is voor de rol van de medewerker.