Hi Martijn, net binnen en nu al geïnterviewd door mij 😉 Je bent nu 2 maanden aan het werk als Salesforce consultant bij SxBlue, hoe bevalt dat?

Nadat ik 14 jaar voor een eindklant heb gewerkt, was het echt wel even wennen in een nieuwe omgeving met andere mensen en een andere dynamiek. Ik heb in een korte tijd alweer veel bij kunnen leren, mensen leren kennen en heb ook ervaren dat ik zowel bij mijn collega’s bij de klant, als bij mijn collega’s van SxBlue hulp kan vinden en bij ze terecht kan als ik vragen heb.

Waarom heb je deze overstap gemaakt naar de consultancy wereld en specifiek naar SxBlue?

Ik heb voor mijzelf eerst de overweging gemaakt of de consultancy wereld bij mij zou passen. In gesprekken met SxBlue heb ik hierover veel informatie kunnen vergaren en op basis daarvan mijn keuze gegrond kunnen baseren. Uiteindelijk ben ik onder andere met SxBlue in zee gegaan doordat er veel aandacht is voor de balans tussen werk en privé en ik merkte dat alle collega’s al voorafgaand aan mijn dienstverband behulpzaam waren. Daarnaast is SxBlue klein, slim, stoer, sterk en lief 😉 en is het mogelijk om binnen het team impact te kunnen maken. Maar het belangrijkste was nog dat het gevoel bij SxBlue gewoon goed is!

Ah dat vind ik gaaf om te horen, dat het gevoel goed is! Je weet dat ik dat altijd heel belangrijk vind, het moet goed vóélen! Je hoofd is belangrijk, maar je buik misschien nog wel meer…Ik ben wel benieuwd, wat valt er (tot nu toe) mee en wat valt stiekem toch wel een beetje tegen?

Ook al ga je in je eentje naar een klant, je staat er nooit helemaal alleen voor. Dat vind ik heel mooi om te ervaren. Daarnaast ben ik vanuit huis gestart voor de klant, en blijkt het goed te doen om thuis de contacten met de nieuwe collega’s te leggen en de samenwerking te zoeken. Tot dusver kan ik eigenlijk weinig bedenken wat tegenvalt. Als consultant wil je voldoen aan de verwachtingen die de klant heeft, en dat vergt soms dat je een extra stap moet zetten of even iets langer door moet gaan voor het gewenste resultaat, echter levert dit dan achteraf ook wel weer extra genoegdoening op.

Bij SxBlue vinden we -net als bij ons moederbedrijf SUPERP- de werk-privé balans ontzettend belangrijk, dus… wat vind je gezin van je nieuwe baan?

Op dit moment zit ik bij een klant waar ik redelijk flexibel ben in de wijze waarop ik mijn uren invul. Uiteraard is een goede bereikbaarheid gewenst en moet er voldaan worden aan een resultaatverplichting, maar op het moment dat mijn gezin mij nodig heeft dan kan ik hier meestal gewoon gehoor aan geven. Dit is natuurlijk ook een groot voordeel van thuis werken. Met jonge kinderen in huis en een vrouw die ook vanuit huis werkt, heb ik vaak wel de mogelijkheid om even een momentje vrij te maken wanneer dit nodig is. Alhoewel ik regelmatig ook niet gestoord wil worden om focus op het werk te kunnen hebben en houden, zijn zij op dit moment blij met de balans die ik hierin heb.  

Heb je nog advies voor mensen die een nieuwe werkgever overwegen?

Denk goed na, en doe onderzoek naar wat bij je past. Kies voor het werken bij een eindklant wanneer je er niet blij van wordt om regelmatig naar een andere opdrachtgever te moeten gaan. En neem vooral contact op met SxBlue als je meer wilt weten over consultancy en of dit bij jou zou passen. Ik vertel je er graag geheel vrijblijvend meer over!